E. G. i wiara

Przez moje ramiona przewinęło się już kilka
szans,
których miało nie być.
Uśmiechają się do mnie, ślinią, gaworzą.

Wyczekane, wywalczone, wymodlone, wystarane.

G. pamiętam jeszcze z prób kościelnego chóru.Zabawny jajcarz i przesympatyczny gaduła.
Stolarz z dyplomem magistra organistyki.
Miłość E. - nieśmiałej pani z banku,
podobno sobie wyśpiewał.
Zauroczył ją na gminnych dożynkach
coverem Wodeckiej Pszczółki Mai.

Pobrali się, zakredytowali, kupili mieszkanie.
Minął rok, trzy, pięć.
Przez wspólnych znajomych dowiedziałam się, o ich trudnościach w powiększeniu rodziny.

Jedno, potem drugie - poronienie samoistne.
Lekarze uspokajają, odsyłają. 
Machają dłońmi:
Robić, a nie zastanawiać się!
Dowcipkują o piasku w jądrach.
Po trzecim obumarłym zarodku
G. i E. poddają się badaniu kariotypu.

Nie wykrywa ono abberacji chromosomowej.
Materiał z czwartego poronienia 
na własną rękę zabierają do Centrum Genetyki.
Lekarskie machanie rękami ewoluuje w ich bezradne rozkładanie.

Ktoś w zerową, 
może jednocyfrową wartość procentową
zamyka rodzicielskie i małżeńskie - 
plany, marzenia, pragnienia i potrzeby.

E. widuję przez kolejne lata 
na klęczkach,
po niedzielnej, wieczornej mszy.
Wychodząc ze świątyni zaciskam kciuki,  
by mimo wszystko (do)czekali.

Helenka rodzi się w mroźny, marcowy wieczór.
Tuż przed dwunastą rocznicą ślubu swoich rodziców.

Spotykam ich troje kilka tygodni później na święconce.
Jestem zachwycona i wzruszona.
Chciałabym zapytać skąd czerpali
siłę, determinację, pokorę.

Ale tylko uśmiecham się i obcieram rzęsy.

Rozanielony G. puszcza mi oko i mówi:
Zawsze wiedziałem, że będzie. 

Twardowski chyba o tym pisał-
"Wierzyć, to znaczy 

nawet nie pytać jak długo jeszcze mamy iść 
po ciemku"


Wierzyć – to znaczy nawet nie pytać, jak długo jeszcze mamy iść po ciemku. - See more at: http://www.aforyzmy.com.pl/bog-i-wiara/wierzyc-to-znaczy-nawet-nie-pytac-jak-dlugo-jeszcze-mamy-isc-po-ciemku#sthash.xxeJdSwq.dpuf
Wierzyć – to znaczy nawet nie pytać, jak długo jeszcze mamy iść po ciemku. - See more at: http://www.aforyzmy.com.pl/bog-i-wiara/wierzyc-to-znaczy-nawet-nie-pytac-jak-dlugo-jeszcze-mamy-isc-po-ciemku#sthash.xxeJdSwq.dpuf

5 komentarzy :

  1. Wzruszenie razy dwa... znów... Dobrze, że mnie znalazłaś! Bo ja się teraz cieszę, że znalazłam Ciebie!

    Magda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mialam podobnie ale już nie wierzyłam ze się uda a tu taka niespodzianka po 9 latach :-)

    OdpowiedzUsuń